Dekalog wskaz贸wek dla profesjonalnego bloga

Zapoznaj si臋 z podstawowymi zasadami panuj膮cymi w 艣wiecie blogger贸w. Aby zacz膮膰 generowa膰 ruch musisz tworzy膰 bloga “pod u偶ytkownika”. Wczuj si臋 w role zwyk艂ego internauty i zastan贸w czego chcesz si臋 dowiedzie膰. Jakich informacji potrzebujesz. Czy znalaz艂e艣 to czego oczekiwa艂e艣? Konkurencja nie 艣pi wi臋c je偶eli zaczynasz przygod臋 z blogowaniem, koniecznie przeczytaj poni偶sze wskaz贸wkami, w celu zwi臋kszenia atrakcyjno艣ci Twojej strony.

  1. Dodaj blog do najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych.
  2. Daj u偶ytkownikom mo偶liwo艣膰 podzielenia si臋 wpisem ze znajomymi. (Lubi臋 to, wykop, etc.).
  3. Pisz zgodnie z ortografi膮 oraz linkuj mi臋dzy artyku艂ami.
  4. Analizuj statystyki za pomoc膮 Google Analytics.
  5. Nie ufaj programom聽typu “dopalacze page rank” oferowanych przez sprzedawc贸w. Najcz臋艣ciej oferowane s膮 na aukcjach allegro.
  6. Pisz na blogu przynajmniej dwa razy w tygodniu.
  7. Je偶eli dany u偶ytkownik skomentuj臋 Tw贸j wpis negatywnie, w艂膮cz si臋 (grzecznie) do dyskusji. Pole z opcj膮 komentowania w艂a艣nie po to jest, aby ka偶dy m贸g艂 wyda膰 swoj膮 opinie.
  8. Dodaj stron臋 do popularnych katalog贸w i precli. Wybierz tylko te najbardziej warto艣ciowe.
  9. Wygl膮d strony powinien by膰 przejrzysty. Nie dodawaj zb臋dnych widget贸w.
  10. Stw贸rz kana艂 RSS, aby umo偶liwi膰 czytelnikom subskrypcje.

S艂owa, kt贸re wywo艂uj膮 emocje i ciekawo艣膰

Czy zastanawia艂e艣 si臋 jakich u偶y膰 s艂贸w, aby wzbudzi膰 w czytelniku zainteresowanie? Warto zwr贸ci膰 uwag臋 na dob贸r niekt贸rych wyraz贸w podczas tworzenia opisu produktu, wpisu na blogu czy aukcji na allegro. Dzi臋ki temu mo偶esz w pewien spos贸b wp艂yn膮膰 na dzia艂ania u偶ytkownika. Poni偶szej zosta艂y przedstawione przyk艂adowe s艂owa, kt贸re maj膮 za zadanie da膰 Ci rdze艅 do przemy艣le艅. Zastan贸w si臋 co na Ciebie dzia艂a 馃槈

S艂owa, kt贸re wywo艂uj膮 ciekawo艣膰:

  1. Zakazany
  2. Tajny
  3. Tajemnica
  4. Tabu
  5. Ukryty
  6. Nielegalny

S艂owa, kt贸re pobudz膮 do kupna:

  1. Wybuchowy
  2. Udowodnione naukowo
  3. Pilne
  4. Sprawdzone
  5. Op艂acalne
  6. Ograniczony czas
  7. Przetestowane
  8. 艁atwe
  9. Proste
  10. Pieni膮dze
  11. Owocne
  12. Koniec
  13. Ekspert
  14. Dzia艂anie
  15. Kupowa膰
  16. Leniwy

S艂owa, kt贸re wywo艂uj膮 pozytywne emocje

  1. Zwi臋ksz
  2. Wsp贸艂czucie
  3. Silne
  4. Zrozumienie
  5. Dobrze prosperowa膰
  6. Delikatne
  7. Moc
  8. Osi膮gnij
  9. Zamy艣lony
  10. Pozytywny
  11. Zadowolenie
  12. Szcz臋艣liwy
  13. Sukces
  14. Zdrowie

Zastrzyk odwiedzin – czyli wysy艂amy mailing

Kupujemy mailing

Masz ciekaw膮 szat臋 graficzn膮, funkcjonaln膮 stron臋 wype艂nion膮 warto艣ciow膮 tre艣ci膮, ale czego艣 Ci brakuj臋? Tym “czym艣” zapewne jest ruch. A wi臋c sk膮d czerpa膰 ruch na stron臋 internetow膮? Jest to pytanie, kt贸re zadaje sobie wielu pocz膮tkuj膮cych (i nie tylko) webmaster贸w. Sposob贸w na rozwi膮zanie tego problemu jest wiele, ale dzisiaj skupi臋 si臋 na mailingu, kt贸ry nale偶y do jednych z najpopularniejszych technik promocji stron internetowych. Dobrze napisana tre艣膰 oraz dopasowanie do targetu mo偶e stworzy膰 warto艣ciowe odwiedziny.

Mailing z allegro

Po wej艣ciu w kategori臋 reklama mo偶esz zauwa偶y膰 wielu sprzedawc贸w oferuj膮cych wys艂anie wiadomo艣ci e-mail do swoich u偶ytkownik贸w. Przed dokonaniem zakupu koniecznie sprawd藕 kim s膮 Ci u偶ytkownicy. Je偶eli pochodz膮 z serwisu o ro艣linach, a Ty prowadzisz blog motoryzacyjny, to prawdopodobnie zainteresowanie b臋dzie nik艂e. Dlatego postaraj si臋 dobra膰 mailing zgodnie z tematyk膮 Twojej strony.
Unikaj ofert pochodz膮cych z serwis贸w typu get-paid, czyli p艂atne klikanie link贸w otrzymanych聽 na e-mail. Co prawda wi臋ksza cze艣膰 u偶ytkownik贸w odwiedzi Twoj膮 stron臋, ale jedynie przez oko艂o trzydzie艣ci sekund. Dlaczego? Ka偶da osoba bior膮ca udzia艂 w tych programach otrzymuje stosowne wynagrodzenia za obejrzenie witryny przez okre艣lon膮 ilo艣膰 sekund. Nie interesuje jej tre艣膰 strony, a jedynie to, aby zosta艂y naliczone punkty. W statystykach Google Analytics ujrzysz wsp贸艂czynnik odrzuce艅 si臋gaj膮cy nawet 100%! Je偶eli nie b臋dzie podane, zapytaj sprzedawcy sk膮d pochodzi baza adres贸w e-mail.

Sprzeda偶 na allegro

Zn贸w pos艂u偶ymy si臋 popularnym allegro. Je偶eli chcesz otrzyma膰 dodatkowy ruch na stronie mo偶esz zrobi膰 pewn膮 sztuczk臋. Stw贸rz poradnik i wystaw na allegro za np. z艂ot贸wk臋. Wiele os贸b skorzysta z tej “promocji”. Gotowy poradnik umie艣膰 na stronie, kt贸rej chcesz zwi臋kszy膰 ilo艣膰 odwiedzin. Osobom, kt贸re zakupi艂y wy艣lij na adres e-mail link do Twojego serwisu, gdzie ma mo偶liwo艣膰 pobrania poradnika. Nie chodzi tutaj jedynie o zwi臋kszenie ruchu, ale r贸wnie偶 o zainteresowanie u偶ytkownika tre艣ci膮 strony. Warto dodatkowo dorzuci膰 co艣 za darmo. Musisz poeksperymentowa膰.

Wymiana maili

Je偶eli posiadasz ju偶 przyzwoit膮 ilo艣膰 zarejestrowanych os贸b, poszukaj strony zbli偶onej tematycznie i skontaktuj si臋 z administratorem. Bardzo wa偶na uwaga. Nie startuj do du偶ych portali, a do tych, co s膮 mniej wi臋cej na tym samym poziomie co Ty.聽 Zapytaj czy jest mo偶liwo艣膰, aby wys艂a艂 do swoich u偶ytkownik贸w wiadomo艣膰 e-mail w zamian za rewan偶.

Z艂贸偶 propozycj臋

Daj co艣聽 danemu w艂a艣cicielowi serwisu za darmo. Co艣 co pomo偶e jego u偶ytkownikom. Mo偶e to by膰 program, poradnik, etc. Niech wy艣l臋 stworzony produkt swoim userom w zamian za umieszczenie adresu Twojej strony internetowej. Musisz stworzy膰 dobr膮 propozycj臋 – propozycj臋 nie do odrzucenia.

Czy zdecydowa艂e艣 si臋 na mailing? 馃檪

Ile mo偶na zarobi膰 w Google AdSense?

Ile zarobi si臋 na Google Adsense

Nurtuj膮ce pytanie wielu webmaster贸w. Google nie ujawnia, ile oni sami zarabiaj膮. Jak pami臋tasz z wcze艣niejszego wpisu, Ty otrzymujesz procent z tego co zarobi Google. Warto艣膰 stawki聽 za klikni臋cie zale偶y od tego ile reklamodawcy p艂ac膮 Google za reklam臋, a Ty otrzymasz procent z tej kwoty.聽 Dlatego Twoje zarobki codziennie b臋d膮 inne. Pewn膮 rzecz膮 jest to, 偶e najwi臋cej zarobisz na popularnych frazach, poniewa偶 s膮 najbardziej konkurencyjnymi s艂owami kluczowymi w internecie.

Reklamodawcy zwykle p艂ac膮 najwi臋cej za najbardziej poszukiwane frazy w wyszukiwarce.聽 Je偶eli chcesz dowiedzie膰 si臋 ile zarobisz, najprostsz膮 metod膮 jest zarejestrowanie si臋 w us艂udze Google Adsense i umieszczenie reklam na swoja stron臋. Mo偶esz zalogowa膰 si臋 na konto w dowolnym czacie i zobaczy膰 艂膮czn膮 kwot臋 Twoich przychod贸w. To nic nie kosztuje. 馃檪

G艂贸wnym czynnikiem wp艂ywaj膮cym na zarboki z AdSense jest ruch na stronie. Im wi臋cej masz odwiedzin, tym wi臋ksze prawdopodobie艅stwo, 偶e u偶ytkownik kliknie w reklam臋. Dodatkowo nale偶y eksperymentowa膰 z rozmieszczeniem blok贸w reklamowych.

SEO – Stw贸rz strategi臋

Jako 偶e jest to pierwszy wpis w dziale “Pozycjonowanie“, zapoznajmy si臋 z terminem SEO. Jest to skr贸t z j臋zyka angielskiego Search Engine Optimization. Og贸lnie m贸wi膮c jest to szereg dzia艂a艅 maj膮cych na celu osi膮gni臋cie najwy偶szej pozycji w wynikach wyszukiwania. Przyk艂adowo: d膮偶ysz do tego, aby po wpisaniu w wyszukiwark臋 fraz臋聽 “Forum webmaster贸w” Twoja strona ukaza艂a si臋 jako pierwsza.

Zanim przyst膮pisz do jakichkolwiek dzia艂a艅 warto stworzy膰 strategi臋.

Ustal聽 swoje cele – bardzo cz臋sto pomijamy ten etap. Musisz wiedzie膰 czego chcesz. Przeprowad藕 badania konkurencyjne, aby dowiedzie膰 si臋 przed jakim stajesz wyzwaniem. Im wi臋ksza konkurencja tym wi臋cej b臋dziesz musia艂 w艂o偶y膰 wysi艂ku i czasu. Zwr贸ci膰 na to uwag臋, poniewa偶 efekty mog膮 zosta膰 zauwa偶one bardzo p贸藕no. Dzi臋ki temu nie zniech臋cisz si臋 – b臋dziesz wiedzia艂, 偶e to potrwa.
Wybierz聽 s艂owa kluczowe – korzystaj膮c z r贸偶nych narz臋dzi sprawd藕 najbardziej popularne frazy wyszukiwane przez u偶ytkownik贸w. Wybierz fraz臋 odpowiadaj膮c膮 Twojej witrynie i stw贸rz konkurencyjn膮 (podobn膮). Nie warto rzuca膰 si臋 na g艂臋bok膮 wod臋 wybieraj膮c najcz臋艣ciej szukan膮. Ci臋偶ko Ci b臋dzie wybi膰 si臋 na frazie, np. “Autokomis”. Dlatego stw贸rz Autokomis Pozna艅 (to tylko przyk艂ad ;-)). Dopiero jak osi膮gniesz sw贸j cel mo偶esz wybiera膰 trudniejsze s艂owa kluczowe.