Co to jest współczynnik odrzuceń?

Co to jest współczynnik odrzuceń?

Co to jest współczynnik odrzuceń?

Podczas analizowania statystyk odwiedzin za pomocą narzędzia Google Analytics, łatwo można dostrzec termin “współczynnik odrzuceń” podawany w procentach. Do czego służy ten wskaźnik? W dzisiejszym wpisie wyjaśnię czym on jest, jak samemu obliczyć oraz dlaczego jest tak ważny. Zapraszam do lektury 🙂

Współczynnik odrzuceń – mierzy procent osób, które odwiedzą witrynę, a następnie ją opuszczą po zobaczeniu jednej strony (docelowej). Wskaźnik ten mówi nam, czy odwiedzający znalazł to czego szukał. Jeżeli wskaźnik jest niski, oznacza to, że Twoja treść jest wartościowa i budzi zainteresowanie wśród czytelników. Natomiast wysoki współczynnik zaprzecza poprzedniemu zdaniu. 🙂

Możesz sam obliczyć procent odrzuceń. Wystarczy podzielić ilość odwiedzin, które zakończyły się na pierwszej załadowanej stronie przez całkowitą liczbę wizyt, a następnie pomnożyć przez 100.

Przykład:

1000 – wizyty w ciągu 24h,
400 – liczba użytkowników, którzy wyszli ze strony nie przeglądając reszty podstron
(400/1000)*100 = 40%

 

Dlaczego współczynnik odrzuceń jest ważny?

Przykładowo, jeżeli prowadzisz sklep internetowy i wskaźnik jest wysoki, masz powody do obawy. Oznacza to, że spora część klientów nie przechodzi do procesu kupna. To samo tyczy się strony, której zadaniem jest zachęcić użytkownika do rejestracji, bądź zapisania na listę mailingową.

Oczywiście wysoki współczynnik nie zawsze musi oznaczać brak zainteresowania czytelnika. Istnieje prawdopodobieństwo, że użytkownik np. szukał kontaktu z Tobą. Znalazł numer telefonu i zamknął stronę. 🙂

A jaki jest Twój współczynnik odrzuceń?

admin